Vad jag saknar

En madrass (föremålet) hade varit nice att ha, men det har sina fördelar att sova på en hård brits som i princip känns som ett stengolv med en filt ovanpå - det är utmärkt för ryggen. En annan fördel är att man vaknar tidigt; nackdelen är att man somnar sent. Det finns andra nödvändigheter jag lider brist på här - högtalare. Att lyssna på datorns inbyggda system är som att sitta i Platons grotta. Vad får man egentligen ge för ett par Carlssons?

Men mest akut just nu är att jag saknar en dvd-drivrutin till ¤%?#¤! windows vista. Därför kan jag inte avnjuta den nyköpta Prince-dvdn eller min kompletta Sopranos-box, som jag köpte för - håll i er - 168 kwai. Så det får bli till att ladda ner. Även om första säsongen inte har någon Ralph Cifaretto eller särskilt mycket Johnny Sack-speltid är det något magiskt över de där tidiga avsnitten. En favoritscen från tredje avsnittet är när Tony ska tillrättavisa den girige ortodoxe juden Schlomo som tror att han kan komma undan med att inte betala Tony efter att denne som överenskommet tvingat fram en skilsmässa, en "git", åt judens dotter. Istället för att de sagda 25 procenten av svärsonens motellverksamhet kommer han med en struntsumma och säger "I want you to consider this".

Tony: Hey, ZZ Top, the guy gave you the git right?
Schlomo: [...] I'm taking good care of you here, for your considerable trouble...as the Talmud says...
Tony: [slår av honom hatten, trycker up honom mot väggen] I don't give a shit what he says, ok? Now you listen to me [...] we got you your git, and now you give us the 25 percent, got it?
Schlomo: My son was right...
Tony: ..yeah...
Schlomo: You mud, godless clay...
Tony: [slår i väggen av vrede]
Schlomo: I created a living Golem!
Tony: [till Silvio] What the fuck is a Gollum?
Schlomo: A monster! Frankenstein!
Tony: [slänger iväg honom typ] Get the fuck outta here! ...and take that asshole son of yours and shove him up your ass!

Kommentarer
Postat av: Nicholas

"Att lyssna på datorns inbyggda system är som att sitta i Platons grotta" - kul

2008-03-11 @ 15:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0