Lite mer folk

image66
Victor och Storm - the odd couple. De här två killarna bondade direkt och är numera oskiljaktiga, vilket är lite festligt eftersom Victor är yngst och Storm är äldst.

image69
Den här killen var från Colombia så jag bara "don Pablo no fue un hombre malo" och han typ dog av skratt.

image72
Det här är väl Medellínkartellens hemliga tecken för llello. För de som inte kan spanska kanske jag ska förklara att jag med don Pablo menade Pablo Escobar och att citatet betyder "don Pablo var inte en dålig/ond man". När snubben slutat skratta fick han mig också att säga det igen när han filmade så han kunde lägga upp det på sin facebook. Jag har inte känt att jag kommit med en mer välriktad replik sedan jag listade ut att Magnus kortkod på JMG, 1389, syftade på slaget vid trastfältet samma år. Jag kom också på att Hasses 1994 syftade på fotbolls-vm i USA, men det hade också en idiot kunnat göra - jag hoppas det inte är din bankkod, Hasse.

Kommentarer
Postat av: peter

hahaha. respresenterar citatet din egen syn på escobar eller?

2008-03-03 @ 17:56:28
Postat av: peter

du borde förresten lägga beslag på det filmklippet och posta det här.

2008-03-03 @ 20:34:49
Postat av: Max

Som jag minns det sa jag det helt utan passion andra gången.

Citatet representerar det faktum att don Pablo, likt Hamas, inte bara ägnade sig åt blodiga våldsdåd utan också socialt arbete. Min spansklektor brukade dra en historia om en gammal indiankvinna "med ett litet skrynkligt huvud" yttrade de magiska orden. De
fick också avsluta min presentation om don Pablo inför spanskklassen.

2008-03-05 @ 10:53:57
Postat av: Dre

Storm. Heter snubben så eller är det hans gladiatornamn?

2008-03-17 @ 11:22:43
Postat av: max

jepp, det är hans namn. Han berättade idag att han igår natt stördes av folk som förde oväsen utanför hans dörr så han slet upp den och skrek "i'm gonna fuck you all up". Han skrämde en kines så han började gråta.

2008-03-18 @ 10:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0