Måndag 18 februari


image3

Jag har sett lite olika delar av Shanghai och jag gillar det jag ser. Dagarna spenderar jag med att gå rundor i staden och titta på livet och lyssnat på gatans musik - canto-pop och kenny g-versioner av västerländska låtar. Mest har jag rört mig i området kring Fudan, det är ganska lugna kvarter med mycket low-rises. Det har sin charm men går inte upp emot centrum, som är en fröjd för ögat; idel skyskrapor. Jag var där idag med några andra studenter och kollade in museum of Shanghai bl. a. Eftersom vädret var trille tog jag inte så många bilder, men de kommer så småningom.

Kommentarer
Postat av: Gustaf Lilja

Härligt att läsa hur det går för dig, bra initiativ med bloggandet! Låter som ett riktigt äventyr. Jag skrattar en hel del när jag läser om "lost in translation" situationerna. Hoppas du trivs och att du får det roligt. Ser fram emot att läsa mer.

Mvh Guth

2008-02-21 @ 14:55:20
Postat av: max

Vi hade en del sådana situationer i Hong Kong också vill jag minnas. Glömmer aldrig snubben i dataspelsaffären; tillmötesgående i början, sedan direkt fientlig när han fick höra att du vill ha ett spel som var ett "quest".

2008-02-21 @ 17:45:12
Postat av: max

hahaha "quest!? QUEST!!?! no no, go! you go now!!!!

2008-02-21 @ 17:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0