Tidernas 20 bästa album

Trendkänslig som jag är för vad som händer i bloggosfären ska även jag lista tidernas 20 bästa album:

John Coltrane - A love Supreme
Wayne Shorter - Juju
Mobb Deep - The Infamous
Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx...
Sam Cooke - Live at the Harlem Square Club '63
Miles Davis - Miles Smiles
John Coltrane - Olé Coltrane
Miles Davis - E.S.P.
Wayne Shorter - Schizophrenia
Jimi Hendrix - Band of Gypsys

McCoy Tyner - Enlightenment
Steely Dan - Aja
Steely Dan - Gaucho
GZA - Liquid Swords
Donny Hathaway - Live
Van Morrison - Into the Music
Weather Report - Heavy Weather
Marvin Gaye - Trouble Man
John Coltrane - Newport '63
Art Blakey and the Jazz Messengers - Ugetsu

Kommentarer
Postat av: martin

ser väl helt ok ut i vissa avseenden men du glömde. "Sun Ra - Other Voices, Other Blues". om man nu tvunget ska hålla på att lista musik. fast du kanske inte har hört den? när du kommer hem så är det dags! tror verkligen du gillar den skivan, liten ensemble, john gilmore överglänser allt coltrane och shorter någonsin gjort. om man nu ska va sån. men det
e jag ju inte.. godnatt :D

2008-04-30 @ 00:57:05
URL: http://www.myspace.com/rimbagdad
Postat av: Max

Jag gillar gilmore, framförallt hans insats på Andrew Hills "Andrew!!!", men har ännu inte lärt mig gilla sun
ra. Den tiden kanske kommer när jag tankar Other voices...

2008-04-30 @ 11:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0