"Ny" musik

Jag har inte installerat soulseek här eftersom jag vet att det lätt kan äta upp en tio-tolv av dygnets timmar. Därför har jag bara laddat hem enstaka skivor från isohunt och torrentz haha. Men det gör inte så mycket eftersom jag tagit med mig en mapp med 33 gig obearbeted musik, från Aaron Neville till Zapp, Billie Holiday til Burial (fast Burial rök redan på planet, jag tror inte som dubstep är min grej faktiskt). Här är några av låtarna som ska sparas:

Helene Smith - Willing and able
Harrison and the Majestic Kind - Tearing me up inside
Louis Armstrong - Struttin' with some barbecue
Fleetwood Mac - Mystified, Family Man, Drifting
Ghostface Killah - Supa GFK, Paisley darts
Rose Royce - I'm going down
Krystal Generation - Is it meant to be
Duke Ellington - In a sentimtal mood (på Piano Reflections)
Eric Gale - White Moth
The Dramatics - I get carried away
10cc - I'm not in love
Grover Washington Jr. & Bill Withers - Just the two of us
New Edition - Mr. Telephone man
Stevie Wonder - Rocket Love
Southside Movement - Mud Wind
Horace Parlan - Oh so blue
The Persuaders - Love's gonna pack up (and walk out)
Bobby Marchan - What can I do (part 1)
Morris Day - The color of success
Bob Dylan - Queen Jane approximately
Jackie Mclean - The three minors
Jackie Wilson - I get lonely sometimes
Procol Harum - Whaling stories (live with the edmonton symphony orchestra)
Lester Young & Charlie Parker - Can't get started
Miles Davis - On the corner (take 4), The Hen
Reuben Bell & the Casanovas - It's not that easy
Chris Rea - On the beach (uptempo-versionen)
Thin Lizzy - S & M, Fats

Ibland känns det trist att enbart lyssna på gammal musik. Vid ett sådant tillfälle tankade jag några låtar i Kinky Afros kvartalssammanställning, men jag fick stänga av illa kvickt. Särskilt dåligt mådde jag av beatet i Ushers Love in the club. Men jag blir exponerad för en del ny musik jag finner helt ok, bland annat Justice, från Frankrike (läs mer om vad som händer där hos min kamrat Joel som är i Paris: http://joelstreetlife.blogg.se).

Kommentarer
Postat av: Joel

Tack för passningen!

Justice är ju bra för övrigt, tacksamt att dansa till för den som nu gör det.

2008-04-14 @ 01:08:04
URL: http://joelstreetlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0